Korisnik:
Karlovačka županija
Projekt dogradnje i rekonstrukcije Prve osnovne škole Ogulin omogućit će prelazak na jednosmjensku nastavu kroz izgradnju novih učionica, modernizaciju tehničkih sustava i uvođenje obnovljivih izvora energije.
Za predmetni zahvat Dogradnje i obnove zgrade Prve osnovne škole Ogulin, zadržava se postojeći oblik i veličina k.č. 4517/1 k.o. Ogulin, na adresi Bolnička ulica 11, Grad Ogulin, sve s ciljem prelaska na jednosmjenski rad i modernizacije tehničkih sustava u zgradi škole čija površina iznosi 10.856 m2. U sklopu zahvata planira se: dogradnja zgrade škole pored sjeveroistočnog dvorišnog pročelja, izvedba foto naponske elektrane na krovu postojećeg dijela zgrade, zamjena postojećeg sustava grijanja škole uključivo uvođenje novog energenta, zamjena elektrotehničke instalacije u postojećem dijelu škole uključivo izvedba vatrodojavne instalacije, rekonstrukcija krovišta postojećeg dijela zgrade – zahvat povezan s izvedbom fotonaponske elektrane na krovu, zamjena instalacije zaštite od munje postojećeg dijela zgrade – zahvat povezan s izvedbom FNE na krovu, uređenje zgrade pomoćne namjene, uređenje sanitarija u postojećem dijelu škole (prizemlje i kat jugoistočnog krila), prateći građevinski radovi uz planirane zahvate, nabava školske opreme za novo planiranu dogradnju (6 učionica, 2 kabineta) te nabava kuhinjske opreme za potrebu osiguravanja dovoljnog broja obroka u prelasku u jednosmjensku nastavu. Dogradnja zgrade škole planira se na sjeveroistočnom pročelju, u dvorišnom dijelu parcele. Položaj dogradnje određen je prostorno-planskom dokumentacijom – Detaljnim planom uređenja (DPU) sportsko školskih sadržaja uz Prvu osnovnu školu Ogulin. Katnost dogradnje bit će prizemlje i kat (postojeća katnost zgrade škole), a najveće tlocrtne dimenzije dogradnje bit će oko 15,3 x 24,4 m. Visina dogradnje bit će usklađena s visinom postojećeg dijela zgrade škole. Obje etaže dogradnje sadržavat će ukupno 6 učionica razredne nastave, 2 kabineta, sanitarije (na svakoj etaži grupa sanitarija), spremišta, hodnike i evakuacijsko stubište. Izvedbom dogradnje škola će biti u mogućnosti uvesti jednosmjensku organizaciju nastave. U postojećem dijelu škole je na stubištu izvedena koso podizna platforma za transport slabo pokretnih učenika i učenika s invaliditetom. U bloku sanitarija u prizemlju dogradnje predviđen je 1 sanitarni čvor za OSI. Dogradnja je planirana kao odvojeni požarni sektor te kao konstruktivno odvojena cjelina. Planira se modernizacija sustava grijanja i uvođenje hlađenja u postojećem dijelu škole. Zamjenske strojarske instalacije sastoje se od sljedećih funkcionalnih cjelina: dizalica topline zrak-voda za grijanje i hlađenje, instalacija grijanja i hlađenja te instalacija ventilacije. Novim rješenjem sve radne prostorije u postojećoj zgradi škole, kao i u nadograđenom dijelu škole, se predviđaju grijati i hladiti pomoću ventilokonvektora. U tu svrhu, u kotlovnici, a po potrebi (zavisno od prostornih zahtjeva) i u dijelu susjednih prostorija, ugradit će se toplinskorashladno postrojenje dizalica topline zrak-voda sa svom potrebnom instalacijom i opremom za pouzdan i siguran rad. Jedan kotao će se demontirati, a jedan će se zadržati kao rezervni izvor toplinske energije. Postojeći razvod grijanja i ogrjevna tijela će se u potpunosti demontirati.
Predviđena dizalica topline zrak/voda u split izvedbi sastoji se od dva modula od kojih se svaki sastoji od dvije vanjske jedinice i 3 unutarnje hydro jedinice za grijanje i hlađenje vode. Uređaj radi sa ekološkim plinom R410A. Predviđa se ogrjevni učinak dizalica topline (-15/50/40°C) od cca 240 kW i rashladni učinak (35/7/12°C) od cca 215 kW. Podzemni cjevovod do škole će se zamijeniti novim. Razvod se predviđa voditi vidljivo, u pravilu po hodnicima pod stropom odakle se predviđa spajanje na ventilokonvektore. Ventilokonvektori se pretežito predviđaju podstropne izvedbe smješteni uz unutarnje zidove kako bi razvod bio čim praktičniji. Odvod kondenzata ventilokonvektora se predviđa voditi najpovoljnijom (najkraćom) trasom do instalacije odvodnje. Upravljanje ventilokonvektorima se predviđa pomoću žičanih daljinskih upravljača. Ventilacija učionica u dograđenom dijelu škole se predviđa kao prisilna sa rekuperacijom topline. U tu svrhu u pomoćnim prostorijama, pod stropom, ugraditi će se rekuperatori zraka (za svaku učionicu po jedan) intenziteta ventilacije g 3,0 i-1. Razvod svježeg i otpadnog zraka će se voditi kroz šaht iznad krova zgrade, a razvod dobavnog i povratnog zraka će se pod stropom voditi do pripadne učionice. Ventilacija sanitarija bez vanjskih prozora u dograđenom dijelu predviđena je kao mehanička odsisna ventilacija sa odvođenjem otpadnog zraka kroz šaht iznad krova zgrade. Ventilacija ostalih prostorija (postoje i dio škole) predviđena je kao prirodna – infiltracijom i otvaranjem prozora.
Zelena površina iznosit će 4000 m2, što je površina veća od minimalno dozvoljenih 20% prema Odredbama DPU.
Cilj: Za potrebe prelaska Prve osnovne škole Ogulin u jednosmjenski rad, projektom će se dograditi 6 učionica razredne nastave s pripadajućim kabinetima i sanitarijama, nabavit će se potrebna školska oprema, obnoviti će se dotrajale elektrotehničke i strojarske instalacije s naglaskom na energetskoj učinkovitosti i korištenje obnovljivih izvora energije, izvest će se fotonaponska elektrana na krovu, rekonstruirati krovište, urediti postojeće sanitarije, zamijeniti kuhinjska oprema te urediti vanjski prostor. Ovako proširena škola omogućiti će prelazak sada dvosmjenske škole u jednosmjenski rad te bavljenje izvannastavnim aktivnostima koje se odvijaju u školi. Također, projektom će se omogućiti i rad s darovitim učenicima i bolji uvjeti za učenje.
Svrha: Projekt će rezultirati dogradnjom i obnovom Prve osnovne škole Ogulin što uključuje izgradnju 6 novih učionica čime će se osigurati dodatna mjesta za učenike. Učionice će bit opremljene svim potrebnim pratećim sadržajem kako bi se osigurali optimalni uvjeti za obrazovanje i razvoj djece. Projekt će omogućiti učenicima kvalitetnije obrazovanje kroz jednosmjensku nastavu, koja nudi kontinuirani dnevni ritam učenja i aktivnosti te konačno osigurati i uvjete za provedbu cjelodnevne škole. Cjelodnevna škola dodatno će obogatiti obrazovni program, pružajući učenicima više vremena za učenje, izvanškolske aktivnosti i odmor, čime se smanjuje stres i povećava efikasnost učenja. Roditeljima će također biti olakšana organizacija svakodnevnih obaveza jer će djeca imati više strukturirani i sigurniji dnevni boravak u školi.